ESPN Apologizes After Appearing To Get Duped By A Fake Adam Schefter Account And Falsely Reporting Dolphins Firing Of Chan Gailey

ESPN is having a bit of an issue with their reporting on the first Monday of the new year.

On Monday afternoon, ESPN’s website published a report stating a source told Adam Schefter that the Miami Dolphins had fired offensive coordinator Chan Gailey.

The Miami Dolphins have parted ways with offensive coordinator Chan Gailey, a source told ESPN’s Adam Schefter.

ESPN’s report was quickly shot down by Dolphins beat writers.

ESPN appears to have gotten duped by a fake Adam Schefter Twitter account that went viral by posting the fake news of Gailey’s firing.

ESPN went on to release a statement apologizing for the error.

ESPN published an incorrect story on Monday involving Miami Dolphins offensive coordinator Chan Gailey.

The story has been removed from ESPN.com, and replaced with this correction. The story was also mentioned on the 1 p.m. ET edition of SportsCenter.

No ESPN reporters reported on Gailey or the Dolphins, or were involved in the error, which was made internally. It was on ESPN.com for about 20 minutes. It also ran on social channels.

ESPN regrets the error.

Update: The false report also made its way to SportsCenter.